reklama

Brno ako študentské mesto

Čistučké ulice, perfektná doprava, ochotní ľudia. To všetko a ešte oveľa viac môžete objaviť v metropole juhomoravského regiónu. Ale aj napriek tomu všetkému je tu jedna vec, bez ktorej by toto mesto stratilo svoje čaro. Bez ktorej by, ako som už kdesi započula, bolo "ničím". Presne tak. Brno by nebolo Brnom bez študentov. Tak aké teda podľa nich je?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Fakulta sociálnych štúdií, Masarykova univerzita, Brno
Fakulta sociálnych štúdií, Masarykova univerzita, Brno 

Fakulta sociálnych štúdií, Masarykova univerzita, Brno

Brno je pre študentov jednoducho rajom. Ak si uvedomíme, že približne 20% obyvateľov Brna tvoria behom akademického roku vysokoškoláci, nebude prekvapením, že ho mnohí nazývajú aj "univerzitným mestom". A prečo teda tak ospevované. Tu je hneď niekoľko důvodov:

  • široko dostupný dopravný systém

  • neustále sa rozvíjajúca infraštruktúra pre cyklistiku a in-line korčuľovanie

  • množstvo relaxačných zelených plôch

  • bohaté možnosti kultúrneho vyžitia v divadlách, galériách, kinách, kluboch, športových centrách

  • vstupná brána do vinárskeho regiónu

  • prijateľné životné náklady

  • športové podniky (Grand Prix diaľničných motocyklov)

"Brno je pre mňa hotovým rajom. Keď vidím tie čisté ulice, ako všetko funguje...U nás v Taliansku by ste sa museli na uliciach doslova "prehrabávat" smetami v porovnaní s týmto. Kvalita štúdia je neporovnateľne lepšia ako na mojej domovskej univerzite. Dokonca uvažujem o tom, že moje magisterské štúdium ukončím práve tu, na Masarykovej univerzite." (Davide, 21)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Páči sa mi, že tu môžem spoznávať cudzie kultúry, ani nehovoriac o tej českej, ktorá je pre mňa takmer exotika. Je to pre mňa čosi úplne nové." (Javier, 26, Španielsko)

"Nikdy predtým som nežil v meste, kde je každý štvrtý obyvateľ študentom. Tento fakt ovplyvňuje najmä poskytovanie služieb. Podľa mňa je práve to jeden z hlavných dôvodov, prečo tu nájdete tak veľa reštaurácií, pubov, klubov (ktoré samozrejme vrelo nodporúčam navštíviť). Práve tento až neúmerne vysoiký počet študentov totiž vytvára obrovský dopyt po službách. A to je podľa mňa výhoda tunajších podnikateľov, ktorí z nej tažia maximum. Považujem to za hlavnú výhodu tohto mesta: prevádzkovatelia podnikov majú práve vďaka študentom neustály príjem a na druhej strane môžu študenti tráviť svoj voľný čas, kde len chcú. Je to úchvatné." Viktor, 23, Maďarsko

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Jediná vec, ktorá mi na tomto mieste vadí, je jazyková bariéra. Mnoho Čechov nevie vôbec po anglicky a hoci je to vo svete bežné, tu je angličtina niekedy úplne zbytočná..." Mai, 22

Predtým, než som prišiel do Brna, nemal som žiadne špeciálne očakávania. Vedel som len, že je to veľmi pekné mesto v Strednej Európe, je to veľa zaujímavých mest hodných navštívenia a že internáty sú určite v prijateľných podmienkach. Prvá vec, ktorá ma po príchode na študijný pobyt prekvapila, bola určite úžasná organizácia univerzity. Dokonca aj administratíva je tu pomerne ľahko stráviteľná a ani zďaleka nevyžaduje toĺko nervov ako na iných univerzitách. Za plus považujem aj nízke ceny potravín, ktoré sú naozaj lacnejšie ako u nás na Balkáne. Nedá mi nespomenúť dopravu. Je skvelo organizovaná a vždy presná, takže sa nemusím obávať, ako sa dostanem do fakulty. Nočná doprava pravidelne každú hodinu je len bonus. Z mojich skúseností s internátmi v Brne môžem povedať, že podmienky v nich sú sice dobré, ale na štúdium radšej odporúčam celouniverzitnú študovňu, tam aspoň nie je taký hluk... Čo sa týka voĺného času, tu sa nudiť ani nemám kde. Milujem cestovanie, a preto asi najväčšia výhoda je pre mňa poloha Brna v centre Európy. Je to perfektný východzí bod na východ či na západ Európy, kdekoľvek chcete. Avšak je tu niečo, čo mi vadí...Češi nevedia po anglicky. To sa mi ukázal ako dosť veľký problém, keď som sa zo začiatku pýtal okoloidúcich na dopravu, v supermarkete a pod. Nie vždy sú priateľskí, skôr si držia odstup, ale v celku radi pomôžu (ak mi rozumejú). Sem-tam mi prekáža hluk na internáte, ale dá sa to vydržať. Napriek tomu všetkému si stále myslím, že Brno bola veľmi dobrá voľba." Konstantin, 22, Bulharsko

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nočný život

Popravde, brnenskí študenti vedia nielen to, ktoré kluby patria medzi najvychytenejšie,ale dokonca aj v ktoré dni sa tam oplatí ísť. Rozmanité hudobné žánre, tematické večierky. Aj keď, pochopiteľne, nie každý je večierkový typ a nájdu sa aj takí, ktorí radšej uprednostnia pohodové posedenie v Bare, ktorý neexistuje (za tento názov získal aj ocenenie) či v "Happy" čajovni. Jedno je však isté: v tomto meste si každý príde na svoje. Povinná zastávka každého brnenského vysokoškoláka je iste TwoFaces, obľúbený zvlášť medzi zahraničnými študentmi. Pravidelné stredajšie párty zdarma (po predložení ESN karty) v 7nebe sú asi takou samozrejmosťou ako ranné čistenie zubov. Študenti si môžu zatancovať hneď na dvoch stagoch, pričom v každej miestnosti hrá úplne iná hudba. Nebaví vás techno? Stačí prejsť pár metrov a ocitnete sa trebárs v country štýle. Nepríjemne ranné zistenie, že vaše topánky sú po návšteve Fledy,jedného z mnohých brnenských podnikov,podivne červené a nikdy nikto nevie, prečo. Doteraz je záhada spomínaného tanečného parketu nevyriešená, preto sa jej mnohí moji priatelia oblúkom vyhýbajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doprava

Práve tú považujem za jednu z najvačších výhod mesta. Nikdy som nezažila jednoduchší spôsob, ako sa dostať z bodu A do bodu B. Možno práve vďaka električkám jazdiacim v intervale každých päť minút a množstvu dopravných spojov je každodenné cestovanie do/zo školy pomerne jednoduché a zaberá len minimum času. Zastávky sú väčšinou hneď pred fakultami. Brno má dokonca aj takzvané "rozvážače", t.j. nočné linky, jazdiace na trase medzi internátmi a centrom mesta blízko vychytených nočných podnikov. Cesta na párty nebola nikdy jednoduchšia! Niekedy do jednej takejto nočnej linky nastúpi aj 150 dobre naladených spievajúcich študentov idúcich na párty do toho istého clubu. 

Tak už viete, prečo je Brno obľúbeným študentským mestom?

Ľudmila Kostelníková

Ľudmila Kostelníková

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zázrakom som a v záhadu sa obrátim. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu