reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ľudmila Kostelníková

Ľudmila Kostelníková

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zázrakom som a v záhadu sa obrátim. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Animátori o táboroch - aké sú plusy a mínusy?

Ľudmila Kostelníková

Animátori o táboroch - aké sú plusy a mínusy?

Mnohí z vás majú na leto 2012 už teraz spomienky, ktoré zostanú zachované na fotografiách či videách. Ale čo tak využiť posledné prázdninové týždne a vrátiť sa aspoň na zopár dní do čias „bezstarostných hier“ ? Vychutnajte si nočnú hru, mečovú vojnu, osviežte sa vodnými balónmi. Zábava je garantovaná. Reč je o animátorstve na detských táboroch.

  • 15. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 704x
  • 0
Prečo kladieme taký dôraz na akademickú inteligenciu?

Ľudmila Kostelníková

Prečo kladieme taký dôraz na akademickú inteligenciu?

Pýtam sa kdesi do prázdna. Súvisí táto otázka s tým, prečo naše školstvo vyzerá tak, ako vyzerá? Prečo sa u študentov vo vzdelávacom procese rozvíja v podstatnej miere len akademická inteligencia (väčšinou "platná" len na akademickej pôde) a nepodporuje sa viac tá druhá, podľa môjho názoru oveľa podstatnejšia pre všetky oblasti života - praktická inteligencia?

  • 5. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 417x
Arrivederci 2008-2012...alebo keď riaditeľovi zovrie hrdlo

Ľudmila Kostelníková

Arrivederci 2008-2012...alebo keď riaditeľovi zovrie hrdlo

Koniec. Tento raz navždy. Koniec. Vždy sme sa naň tešili. Ale čo tento rok? Koniec. Nenávidím definitívne bodky. Zvlásť tie za štyrmi rokmi. Nechceli sme ju. Ale tá slizká mrcha prišla. Tu. Teraz. Prosím, pošlite ju niekam..

  • 2. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 242x
Má kresťanstvo v 21. storočí ešte zmysel?

Ľudmila Kostelníková

Má kresťanstvo v 21. storočí ešte zmysel?

Včera som sa zúčastnila istej diskusie, v ktorej sme spoločne hľadali odpoveď na otázku: Má kresťanstvo ako také ešte čo povedať v dnešnej dobe? Patrí zaprášená modlitebná knižka starej mamy do truhlice na povalu? A vôbec, na čo počúvať (viac menej z nedeľnej "lebosatopatrí") ten chátrajúci organ? Vidíte v tom zmysel?

  • 1. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 138x
  • 241
Bobuľové ovocie ako zbraň proti rakovine.

Ľudmila Kostelníková

Bobuľové ovocie ako zbraň proti rakovine.

Vonku sa naplno prejavuje jar v celej svojej kráse a kvety ovocných stromov rozvoniavajú vzduchom. Čoskoro dozrejú čerešne, neskôr aj iné ovocie a my si na nich pochutnáme s dobrým pocitom, že robíme niečo pre svoje zdravie, nielen pre chuť. Avšak dnes vám chcem predstaviť ovocie, ktoré som si obľúbila pre jeho jedinečnú arómu, ľahkosť na jazyku a osviežujúcu dužinu - vážení, mám jednoducho vášeň pre bobule. Zlatú baňu fytochemických látok.

  • 30. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 981x
  • 3
reklama
Dážď.

Ľudmila Kostelníková

Dážď.

Dážď je boží dar po horúčave, suchu. Váž si ho! Je nádhera hľadieť naň.

  • 14. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 202x
  • 0
Školička - budeš mi chýbať I.

Ľudmila Kostelníková

Školička - budeš mi chýbať I.

Keď som dnes kráčala po chodníku a od hlavného školského vchodu mi chýbalo len zopár desiatok metrov, pozrela som sa na tú budovu. Nezainteresovaný by povedal - čistý funkcionalizmus, ošarpaná, na prvý pohľad ničím nezaujímavá budova. Ale keď sa teraz, po 4 rokoch, zahľadím na tie múry a okná, zrazu ma premkne zvláštny pocit. Nostalgia? Neznášam sentimentálnosť. Nie, necítim nostalgiu. Ja som sa totiž práve do tejto školy jednoducho - z a m i l o v a l a.

  • 30. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 624x
  • 0
Ako som sa vyslobodila zo Siete.

Ľudmila Kostelníková

Ako som sa vyslobodila zo Siete.

Štvrtok popoludní. Konečne škola skončila, som už doma. Pozdravím sa babičke v kuchyni, starému otcovi v obývačke. Vojdem do svojej izby. Sotva zo seba zhodím kabát, zapnem ten magický gombík na "bedni". Konečne si oddýchnem. Nasadím slúchadlá, zapnem si na youtube nejakú dobrú music. A potom - potom sa bleskovou rýchlosťou prihlásim do Siete....takto vyzerali moje popoludnia celé mesiace, možno roky. Až kým som si nepovedala - d o s ť.

  • 25. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 042x
  • 9
To umenie... žiť - nekonvenčne.

Ľudmila Kostelníková

To umenie... žiť - nekonvenčne.

Dnes som kráčala po chodníku. Ja viem, to je ale prekvapenie, však....pohybovala som sa však viac v tom vlastnom svete, ako v tom, ktorý je podľa väčšiny reálny. Zauzlenú do neprehľadnej spleti myšlienok ma zrazu zarazila jedna vec - prečo ľudia pri chôdzi pozerajú do zeme?.....A ozaj - veď aj ja sama som pristihla moje unavené oči, ako bez iskry, len tak zľahka, naprázdno, hľadia na..na asfalt??...... No teda, pomyslela som si, už som ako všetci ostatní. Ale veď je slnečný deň, belasé nebo, tak prečo vidím toľké bezduché očiská hľadiace iba do zeme?.........A prečo sa vlastne zaradzujem medzi nich??....Nie. Ja budem hľadieť pred seba. Priamo.S otvorenými očami. Otvorenými.

  • 23. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 613x
  • 1
Korčuliari

Ľudmila Kostelníková

Korčuliari

Bola práve sobota. Už od rána sa zvonka ozývali detské výkriky, údery tvrdých snehových gúľ na chátrajúce okná prízemných bytov, hlasné mašiny na posypovanie deravých, vybielených ciest a ešte mnoho iného, čo sa vonku dialo.

  • 18. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 185x
  • 0
reklama
Priateľstvo (úvaha)

Ľudmila Kostelníková

Priateľstvo (úvaha)

„Aký vzácny a úžasný je ten moment, keď si uvedomíme, že sme našli priateľa“ (William Rotsler). Myslím, že niet krajších slov, ktoré by dokázali opísať hodnotu a jedinečnosť tak hodnotného ľudského citu. Som presvedčená, že jeho nedostatok človeka čoraz viac ponára do víru ničivej samoty, z ktorého ho môže vytiahnuť jedine pevná ruka. Tá dlaň by mala patriť človeku, ktorému na tom topiacom sa skutočne záleží. A ak takého človeka nájdete, už ho nepusťte. Pravdepodobne ste našli priateľa.

  • 18. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 620x
  • 1
Typ výchovy ovplyvní človeka ďaleko viac, ako si myslíte...

Ľudmila Kostelníková

Typ výchovy ovplyvní človeka ďaleko viac, ako si myslíte...

Aj keď nie som práve najvhodnejšia adeptka na sväticu, aj tak som nikdy presne nerozumela mojim rovesníkom, pre ktorých jediný svetlý bod na konci tunela zvaného pracovný týždeň predstavoval nevyhnutný piatkový útek z reality, samozrejme za prítomnosti rôznych destilátov. Povedzme, že v našich podmienkach (a určite nielen v našich) je to bežné (ale nie normálne- aj keď je to relatvny pojem), ale ak sa k tomu pridá absolútny nezáujem o školu, drogy, či záznam v trestnom registri, tak myslím, že tu už nejde ani tak o chybu mladej krvi. Tam niekde, na samom začiatku takéhoto spádu, boli zanedbávajúci rodičia -jeden zo 4 základných typov výchovy.

  • 16. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 181x
  • 7
Nie je predmet ako predmet....

Ľudmila Kostelníková

Nie je predmet ako predmet....

"Čo sa nám treba učiť na nosku?"-tak to je moja už tradičná otázka pondelkového dopoludnia v škole (áno, viem, že je to nespisovné, ale viete - aspoň vám ľudia rozumejú). Väčšinou dostanem znepokojujúcu odpoveď, ktorá ma dokáže akoby mihnutím čarovného prútika zbaviť ideálnej predstavy voľného večera bez kníh (a samozrejme, so sociálnou sieťou). Ale niekedy ma ani to nevyvedie z miery. Veď čo je to 15 strán z práva na jeden test oproti 150 stranám na jednu skúšku na výške (možno aj viac, ale nikto sa odtiaľ ešte nevrátil, aby ma varoval)...A tak si začínam listovať a ukladať na pamäťový disk v pevnej nádeji, že ma čakajú prinajmenšom podobné otázky ako v termíne, keď som sa z dosiaľ nevysvetliteľných príčin nemohla dostaviť...ale moja náuka o mojej spoločnosti mi toto chýbanie určite odpustí. Veď vie, že ju mám najradšej...

  • 16. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 720x
  • 0
Len krídla

Ľudmila Kostelníková

Len krídla

Jej jediná túžba

  • 31. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 251x
  • 0
Living for the fame...

Ľudmila Kostelníková

Living for the fame...

Pospevujem si v síce pomalej, ale zato poriadne chytľavej skladbe Video games od Lany del Rey, mojej obľúbenej umelkyne. Aspoň kým sa mi to nezunuje...pustím si to a opäť počujem: living for the fame...a potom si spomeniem na všetky tie populárne shows v posledných rokoch,kde sláva predstavuje vrchol celoživotného úsilia. Je mi do smiechu.

  • 30. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 756x
  • 2
reklama
Kvapky

Ľudmila Kostelníková

Kvapky

  • 30. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 277x
  • 0
Tik-tak, tik-tak, alebo koniec roka sa blíži...

Ľudmila Kostelníková

Tik-tak, tik-tak, alebo koniec roka sa blíži...

Pozrela som do kalendára...a nemohla som uveriť. 29....december...a už je to tu zas, pomyslela som si. O zopár nudných dní odbije polnoc, a s ňou sa ukončí jeden cyklus 365 dní s poradovým číslom 2011. Opäť budeme bujaro oslavovať príchod niečoho nového, neznámeho, nepoznaného. Sľúbime si, že odteraz začneme nanovo. Nie, neodsudzujem tých ľudí, sama nim patrím. Jedine s tým rozdielom, že ja začínam nanovo každý deň...

  • 29. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 362x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu